عرضه و تقاضا چیست ؟

Wiki Article

پس عادت های معاملاتی خود را تغییر دهید. در واقع، اگر مفهوم پرایس اکشن عرضه و تقاضا را به درستی درک کرده باشید، در هر چارت و در هر تایم فریمی میتوانید به راحتی سطوح حمایت و مقاومت را شناسایی و تعیین کنید. اگر کالا گران می شود، به این مفهوم است که تقاضا (خریدار) بیشتری نسبت به عرضه وجود دارد. مفهوم عرضه و تقاضا وابسته به زمان نبوده و آسان ترین راه توضیح تغییرات قیمتی است. این مقاله جلسه اول این آموزش گام به گام پرایس اکشن است و مختصری در مورد مفهوم عرضه و تقاضا و همینطور سطوح حمایت و مقاومتی توضیح می دهیم. اگر قیمت کم است، مفهوم آن این است که مقدار عرضه ی بیش تری نسبت به خریداران وجود دارد. دلیل آن هم این است که بیشتر سرمایهگذاران ریسکگریز هستند و یک سود مطمئن با مقدار کم را به بازدهی بالای همراه با ریسک ترجیح میدهند.


اما باید عنوان داشت که برای درک بهتر رفتار بازار باید این مطلب را در نظر گرفت که کندل منعکس کننده عملکرد و رفتار تک تک افرادی است که در بازار در حال فعالیت و خرید و فروش هستند. قانون عرضه و تقاضا (Law of click here Supply and Demand)، تئوری است که اثر متقابل بین تامین منابع و تقاضا برای آن منابع را توضیح میدهد. این تئوری اثر در دسترس بودن یک محصول خاص و خواسته (تقاضا) برای آن محصول را روی قیمت آن محصول مشخص میکند. لذا استفاده از روش روانشناسی عرضه و تقاضا برای تشخیص جهت بازار با توجه به موارد ذکر شده فوق خود سرعت و دقت ما را در تحلیل ها دو چندان می نماید . اما ارزشگذاری سهام به روشهای متنوعی صورت میگیرد که برای آشنایی با آن میتوانید مقاله «سهام در بورس چگونه ارزشگذاری میشوند؟ الگوهایی که در بازار شکل می گیرند به دلیل فعالیت های سرمایه گذاران در آن یا به عبارت دیگر خرید و فروش در آن بازار است.


حرکت قیمت بر اساس عرضه و تقاضا است. با سلسله مباحث روانشناسی عرضه و تقاضا بر آن شدیم تا کمکی هر چند ناچیز به درک بهتر شما دوستان از بازارها، نمودارها و کندل ها در جهت بهینه سازی تحلیل ها و معامله های شما انجام دهیم. طبیعی است که دستمزد نیروی کار در تناسب با ارزش تولید نیروی کار است. منحنی تقاضا، درواقع مکان هندسی ترکیبات مختلف موجود در بازار برای مصرفکنندگان است. بیایید میزان عرضه و تقاضای موجود برای یکی از سهمهای بازار سرمایه را با هم بررسی کنیم. نقطه ای که تعداد خریدار کافی برای همه ی پرتقال موجود در بازار وجود دارد. به طور کلی، عرضه کم و تقاضای زیاد، باعث افزایش قیمت میشود و بالعکس هرچقدر عرضه بیشتر باشد و تقاضا کمتر، قیمت تمایل به کاهش دارد. تولیدکنندگان، در قیمت بالاتر بیشتر عرضه میکنند، زیرا که فروش مقادیر بالاتری از یک محصول، در قیمت بالاتر طبیعتا باعث افزایش درآمد آنها خواهد شد، اینطور نیست؟ حال از نکات بالا می توان یک نتیجه بسیار مهم گرفت، هر چیزی که موجب تغییر در عرضه و تقاضای نیروی کار شود حتما موجب تغییر دستمزد نیروی کار خواهد شد، چرا که تمام این موارد در تعادل با یک دیگر هستند. اما چه عواملی موجب تغییر در عرضه و تقاضا خواهد شد؟


اگر عواملی در اقتصاد کشور به نحوی تغییر یابد که باعث شود مردم تصور کنند که قیمت کالای مورد نظر در آینده، کاهش پیدا می کند٬ در زمان حال تقاضا برای کالای مورد نظر کاهش می یابد. این اجازه می دهد تا هر دو قیمت درخت کریسمس و مقدار فروخته شده از درختان کریسمس افزایش یابد. قانون عرضه میگوید که در ثابت بودن سایر شرایط مقدار عرضه وابسته به قیمت است و در قیمت بالاتر عرضه بیشتر و در قیمت پایینتر عرضه کمتر خواهد بود. یک حرکت در امتداد منحنی عرضه نیز بیان می کند که رابطه ی عرضه هم همانند منحنی تقاضا ثابت است. تبلیغات درصورت جذاب بودن و ساخت یک ذهنیت خوب و مثبت در ذهن مصرف کننده می تواند انها را تشویق به خرید کند و باعث افزایش تقاضا در آن کالا شود. و توانایی پیشبینی محدوده هایی که چرخش بازار در آنها اتفاق می افتد را با دقت بالایی دارد. پس برای حذف این خطا باید به سراغ روش های تحلیلی رفت که مستقیما با کندل ارتباط برقرار نموده و از ابزارهای کمکی استفاده نمی نمایند .


اما نکته قابل توجه آن است که نیروی کار امروز، بهره وری بسیار بالاتری از سال های گذشته نشان می دهند به همین دلیل دستمزد بسیار بیشتری نیز دریافت می کنند. کندل : کندل سایه قیمت بوده و خود از چهار رفتار قیمتی تشکیل شده است . در تحلیل تکنیکال، تحلیل گران برای تحلیل بازار از اندیکاتورها یا اسیلاتورها استفاده می نمایند که این امر به واسطه اینکه کندل سایه قیمت، اندیکاتورها و اسیلاتورها سایه کندل می باشند خود ذاتا دارای خطا می باشد. زیرا بازار محلی است که خریداران و فروشندگان با هم توافق می کنند که کالایی را در برابر پول نقد تعویض کنند. قیمت کف حداقل قیمتی است که تعیین می شود و اجازه داده نمی شود که قیمت از آن پایین تر بیاید. اگر نگاهی به تصویر بیندازید، درمییابید که فروشنده بعدی که میخواهد سهام خود را بفروشد، قیمت آن را ۱۲۸ تومان تعیین کرده است.

Report this wiki page